Journalisten zijn de smaakmakers van de publieke opinie, daarom is persvoorlichting zo belangrijk voor een organisatie met een boodschap. Als je iets te vertellen of uit te leggen hebt, heb je meer nodig dan alleen een handig ‘frame’. Ook worden sociale media alsmaar belangrijker als bron, zoekmachine of eigen communicatiekanaal. Campagnes voorbereiden of aanscherpen met de juist mix van middelen is mijn dagelijkse werk. Ik lever graag stevig advies en uitvoering en heb ook een flink netwerk aan kundige uitvoerders.
Goede woordvoering draait om interessante inhoud, scherpe timing en experts, die precies weten wat ze willen vertellen. Woordvoeren is een vak apart. Want wat is je belangrijkste boodschap? Hoe scheid je hoofd- van bijzaken? Maar ook: wie heeft wat aan jouw nieuws en wie niet? Met indivIduele trainingen en praktische workshops geef ik woordvoerders inzicht in de werking van media en zelfvertrouwen.
Strategisch advies over de timing, toon en middelen is mijn specialiteit. Ik heb ruime ervaring met sterke politieke campagnes over ontslagrecht, duurzame energie en het pensioenakkoord. Ook aan wervende, positieve berichtgeving over evenementen, manifestaties en festivals kan ik bijdragen.