foto | Sekswerkers uit hele wereld bieden minister Red Pump aan, © SOA Aids | Martijn Beekman 2012
foto | Sekswerkers uit hele wereld bieden minister Red Pump aan, © SOA Aids | Martijn Beekman 2012
foto | Opiniestuk van Foodwatch in NRC over de semi-wetenschappelijke misleiding van Becel Pro-Activ. Tekening door www.milo.nu
foto | Opiniestuk van Foodwatch in NRC over de semi-wetenschappelijke misleiding van Becel Pro-Activ. Tekening door www.milo.nu
Loes Visser Mediawerk: Foto | STOP AIDS NOW! zet voor Wereld Aids Dag het Museumplein in Amsterdam vol kruizen, 2009. (© Adriaan Backer)
Foto | STOP AIDS NOW! zet voor Wereld Aids Dag het Museumplein in Amsterdam vol kruizen. © STOP AIDS NOW! | Adriaan Backer 2009

Journalisten zijn de smaakmakers van de publieke opinie, daarom is persvoorlichting zo belangrijk voor een organisatie met een boodschap. Als je iets te vertellen of uit te leggen hebt, heb je meer nodig dan alleen een handig ‘frame’. Ook worden sociale media alsmaar belangrijker als bron, zoekmachine of eigen communicatiekanaal. Campagnes voorbereiden of aanscherpen met de juist mix van middelen is mijn dagelijkse werk. Ik lever graag stevig advies en uitvoering en heb ook een flink netwerk aan kundige uitvoerders.

Voorbeelden
- een bijzonder evenement [stemhokjes op de Marker Wadden]
- een onbekende expert [opiniestuk War Child in de Volkskrant]
- een kritsch geluid [opiniestuk van Foodwatch in NRC ]
Trainingen Loes Visser: Foto | Bas Beentjes, 2013, Rotterdam: Unilever wint voor de tweede keer op het Gouden Windei van Foodwatch. Dat is de jaarlijkse prijs voor meest misleidende marketing. .
Foto | Bas Beentjes, 2013, Rotterdam: Unilever wint voor de tweede keer op het Gouden Windei van Foodwatch. Dat is de jaarlijkse prijs voor meest misleidende marketing.

Goede woordvoering draait om interessante inhoud, scherpe timing en experts, die precies weten wat ze willen vertellen. Woordvoeren is een vak apart. Want wat is je belangrijkste boodschap? Hoe scheid je hoofd- van bijzaken? Maar ook: wie heeft wat aan jouw nieuws en wie niet? Met indivIduele trainingen en praktische workshops geef ik woordvoerders inzicht in de werking van media en zelfvertrouwen.

Interim Loes Visser: Foto | De nieuwe Rainbow Warrior gaat voor anker naast de kolencentrale in de Eemshaven, 2011
Foto | De nieuwe Rainbow Warrior gaat voor anker naast de kolencentrale in de Eemshaven, 2011
Regelmatig werk ik ad interim voor organisaties die graag de aandacht trekken. Iedere organisatie heeft wel eens extra handen nodig, als er een bijzonder evenement op de agenda staat, als de organisatie onverwacht in het nieuws komt of als er een vaste voorlichter uitvalt. Soms vraagt een project een vernieuwende aanpak of een frisse blik van buiten.

Strategisch advies over de timing, toon en middelen is mijn specialiteit. Ik heb ruime ervaring met sterke politieke campagnes over ontslagrecht, duurzame energie en het pensioenakkoord. Ook aan wervende, positieve berichtgeving over evenementen, manifestaties en festivals kan ik bijdragen.

Ga naar boven